Folktandvården Skåne får högt betyg

Kundundersökning

Nio av tio kunder är nöjda och rekommenderar gärna Folktandvården Skåne till andra. Det framgår av Folktandvården Skånes senaste kundundersökning.

– Resultatet är glädjande då våra kunders förväntningar och behov står i fokus för vår verksamhet, säger vd Marika Qvist.

Folktandvården Skåne genomför årligen undersökningar för att ta reda på hur Folktandvården Skåne når upp till kundernas förväntningar och önskemål. Runt 1 800 personer deltog i den senaste undersökningen och resultatet gav Folktandvården Skåne ett gott betyg. På en skala från 1–5 uppnådde företaget ett Nöjd- Kund-Index på 4,23.

Gott bemötande av kompetenta och engagerade kollegor
87 procent, nära nio av tio kunder, uppger att de totalt sett är nöjda med Folktandvården Skåne. Medarbetarnas kompetens, stora engagemang och personliga bemötande lyfts fram som positiva egenskaper hos Folktandvården Skåne.

Enligt undersökningen värdesätter kunderna att lätt kunna få tid, men också miljöfrågor är viktiga.
– Vi ser årligen en ökning i antalet kunder och besök till våra kliniker och arbetar löpande med att öka tillgängligheten till klinikerna genom utökade öppettider, nya arbetstidsmodeller och arbetssätt. Med vår webbtidbokning kan kunderna enkelt själva boka och ändra sina tider digitalt, berättar Marika.

– Vi lever i ett hållbart samhälle där kunderna visar ett allt större intresse för miljön och ställer högre krav på branscherna. I Folktandvården Skåne vill vi göra skillnad och bidra till en grönare och ljusare framtid. I många år har vi arbetat aktivt med miljöfrågor och erbjuder en miljöanpassad tandvård. Nu ska vi bli ännu tydligare med att berätta om det värdefulla miljöarbete vi gör varje dag, fortsätter Marika.

 

Källa: Folktandvården Skåne