Munhälsotävling engagerar tandvårdsstudenter

Tävling

Konsten bakom ett friskt leende är ett initiativ från Curaprox Sweden AB. Syftet med tävlingen är att genom glädje, kreativitet, gemenskap och görande, öka ungdomars och unga vuxnas medvetenhet kring en god munhälsa. Vinnarnas munhälsokonst ska ta dem på en gruppresa till New York, med 3 hotellövernattningar och besök på det världsberömda Museum of Modern Art – MoMA.

Var med och välj vilka som blir de 10 finalisterna!

Under perioden 10-13 maj 2019 sker en online-röstning, som i kombination med juryn, väljer vilka bidrag som kommer till finalen. Just nu har man 3 bidrag från Umeå Universitets tandläkare-och tandhygienistutbildningar samt 1 bidrag från Göteborgs tandläkarhögskola. Övriga bidrag kommer från studenter på olika gymnasieskolor.

Gå in på https://beyoukonsten.se och se hur vara ungdomar och unga vuxna uttrycker hur man skapar ett friskt leende för livet. Du hittar säkert en – eller flera favoriter – och vill lägga din röst på dem. Varför inte stödja den kommande generationen tandvårdspersonal?

Kort om [BE YOU.] – EXPRESS YOURSELF  

Med [BE YOU.]-tandkräm vill Curaprox visa att det är möjligt att förvandla ett rent måste till något mer lek-och lustfyllt.  Man kan välja mellan sex fantastiska smaker, var och en i sin egen färgglada förpackning. Allt för att utrycka vad man känner för just den dagen!

[BE YOU.] – Express Yourself är den produkt som eleverna ska använda i tävlingen.

Kort om Curaprox

Curaprox är ett varumärke för munvårdsprodukter från Curaden AG med säte i Kriens, Schweiz.

Curaprox sortiment består bland annat av tandkrämer, tandborstar, mellanrumsborstar och el-tandborstar.

Produkterna finns i över 70 länder på alla 5 kontinenter.

Patient/Konsumentdistribution i Sverige sker idag genom tandvårdskliniker; Apotekskedjor: apotea.se, apohem.se, Apoteket AB, Apoteksgruppen, Apoteket Hjärtat; kosmetikkedjan LYKO och Curaprox egen webbshop.

Källa: www.curaprox.se

Taggar
Tävling