Ska du till IDS? Låt oss visa den nya trenden i Köln!

Mässnytt

IDS är en global mässa inom tandvården där du kan utöka dina kunskaper och ta del av innovationer och trender. I år äger den rum under perioden 12-16 mars.

Curaprox är ett kunskapsföretag inom munvårdsprodukter som förenar effektivitet med skonsamhet. Besök gärna Curapox monter på IDS och smaka på några trendsättande nyheter.

Glöm allt du hört om Kölsch* – det är en gin tonic morgon och kväll som gäller.

Om man utgår från hur det gick på Swedental förra året, så kan man lätt påstå att den nya riktiga trenden under IDS i Köln kommer att bli BE YOU-tandkräm med gin tonic-smak. Låter det ganska udda i dina öron? Kom gärna till Curaprox monter och prova på den. Var beredd på en helt ny smakupplevelse!

Gillar du inte gin tonic, gör det ingenting: vi har även lakrits och vattenmelon som hamnade på 2:a, respektive 3:e plats i dina kollegors smak.

BE YOU – Tandkrämen som ger lust att borsta tänderna.

Med BE YOU-tandkräm vill Curaprox visa att det är möjligt att förvandla ett rent måste till något mer lek-och lustfyllt.

Man kan välja mellan sex fantastiska smaker, var och en i sin egen färgglada förpackning.

Allt för att utrycka vad man känner för just den dagen!

Tack vare sin sammansättning av enzymer, fluor, hydroxylapatit och örter ger BE YOU allt man förväntar sig av en tandkräm, och mycket mer:

  • Skydd mot karies.
  • Skydd mot tandköttsinflammation.
  • Motverkar ilningar i tänderna.
  • Naturligt vita tänder.
  • Långvarigt fräsch andedräkt.
  • 100 % vegan.
  • RDA-värde 50 = skonsam tandkräm. 

Träffa oss på IDS – 12-16 mars 2019 i Köln.

Curaprox Sverige är representerade på IDS.

Det är VD Olle Nilsson och Henrik Hägglund, försäljningschef, som kommer att stå på plats. Med stor glädje, välkomnar de alla svenska besökare till Curaprox monter C050-F059, i Hall 5.2, där man kan prova, smaka och testa våra unika munvårdsprodukter: våra tandborstar Curaprox 5460, mellanrumsborstar och våra andra tandkrämer såsom Black is White. I vår 275 kvm stora monter kommer du att ta del av andra nyheter, som ännu inte finns i Sverige, såsom PERIOPLUS+ … men som kanske, så småningom, även kommer hit.

Munhälsa är självklart inte bara en smaksak!

Även om tandkrämsmak är, för patienterna, en av de viktigaste motivationsfaktorerna för att skapa och behålla goda munhygienvanor, så handlar munhälsan om mycket mer än bara smak. Det har vi väldigt klart för oss på Curaprox. Övertygelsen om att hälsa och munhälsa hänger ihop är grunden i Curaprox mission – Bättre hälsa för dig. Sedan starten, har företaget verkat för att öka kunskapen och medvetenheten kring denna koppling.

Därför jobbar vi hårt för att förse tandvården med innovativa munvårdsprodukter av högsta kvalitet; som är effektiva och skonsamma, men ändå attraktiva för patienterna. I kombination med våra motivations-och träningsprogram för tandhygienister och tandläkare lär vi ut mer än bara vikten av vitare tänder och frisk andedräkt.

Kort om Curaprox

Curaprox är ett varumärke för munvårdsprodukter från Curaden AG med säte i Kriens, Schweiz.

Curaprox sortiment består bland annat av tandkrämer, tandborstar, mellanrumsborstar och el-tandborstar.

Produkterna finns i över 70 länder på alla 5 kontinenter.

Patient/Konsumentdistribution i Sverige sker idag genom tandvårdskliniker; Apotekskedjor: apotea.se, Apoteket AB, Apoteksgruppen, Apoteket Hjärtat; kosmetikkedjan LYKO och Curaprox egen webbshop.

 

*I fall du inte redan visste det (Lite kuriosa skadar inte, eller hur?):
Kölsch är en ljus öl från Köln och påminner mycket om ljus lager i färg och smak. Det speciella med den är att jäsningen sker i varm temperatur istället för kall. Ölen är ursprungsskyddat och namnet får enbart användas på öl bryggd i Köln och av bryggerier som är medlemmar i Kölns bryggarförening.

www.curaprox.se

Källa: Curaprox

Taggar
Mässnytt