Konferens: ”Webb-TV för marknadsföring & information”, Stockholm

Endags-konferens: Nio experter på webb-TV berättar om hur alla kan använda webb-TV för marknadsföring och information.

Webb-TV är ett medium som nu växer rekordsnabbt. Allt fler företag, organisationer, kommuner och myndigheter satsar stort på detta. Fritidsresor, Electrolux, ATG, Ikea och Handelsbanken är omtalade exempel, men även många småföretag använder webb-TV.

Intresset för webb-TV är också stort i organisationer och offentlig sektor. Exempelvis sänder kommuner kommunfullmäktiges sammanträden med webb-tv, och myndigheter sänder samhällsinformation.

Ett axplock ur innehållet:

– Vad gör en film sevärd? Vad passar inte som film?

– Hur kan webb-TV driva försäljningen?

– Webb-TV för information och utbildning

– Företagsintern användning av webb-TV

– Fallgropar och framgångsfaktorer vid produktion av webb-TV

– Att göra webb-TV-innehållet relevant, underhållande och snyggt förpackat

– Webb-TV för mobila enheter

– Vilka tittar på webb-TV? Hur mäter man webb-TV-tittande?

– Olika tekniska lösningar

– Case – exempel ur verkligheten på framgångsrik användning av webb-TV

Webb-TV kan bland annat användas för:

– Marknadsföring & reklam

– Interninformation och utbildning av personal

– Samhällsinformation

– Produkt- och företagspresentationer

– Imageskapande filmer

– Instruktionsfilmer och bruksanvisningar

– Sändning av möten (årsmöten, presskonferenser, kommunfullmäktigesammanträden…)

– Lobbying

Tid och plats: Måndag den 11 mars 2013 kl 09.00-16.45 i centrala Stockholm (Bonnierhuset).

Program: Mer information inklusive detaljerat program finns på www.atomer.se/webb-tv

Anmälan: På www.atomer.se/webb-tv via epost anmalan@atomer.se, eller tel 08-758 37 09

Kostnad: 3.295 kr plus moms (lunch och kaffe ingår)

Rabatt: Kom tre, betala för två. Eller kom sex, betala för fyra. Och så vidare.   

Arrangör: Atomer och bitar