Malmö, Radisson Blu Malmö

Motiverande samtal för tandvårdsteamet

Kursen vänder sig till dig som kommunicerar med patienter i ditt arbete. Du kommer att utveckla din förmåga att kommunicera även med medarbetare, samt föra dialog med chefer och medarbetare på kliniken. Motiverande samtal bygger på ett samarbete mellan likvärdiga parter. En god rådgivare lyssnar och visar respekt för patientens integritet och behov av självbestämmande. Under kursen får deltagarna konkreta verktyg för en effektiv dialog.
  • Så presenterar du en behandlingsplan för en patient så att han/hon känner sig helt delaktig och blir beredd att göra sin del av arbetet det innebär vid en omfattande rehabilitering
  • Det snabba, korta mötet – så gör du det mesta av det
  • Så möter du den ambivalenta patienten
  • Så kan den lilla förändringen av ett beteende starta en större
  • Så möter du klagomål
  • Så lyfter du en annan människa ur ett underläge – och stärker självkänslan. Att kommunicera utan att ge skuld.

Föreläsare

Karin Sjögren, odont dr, affärskommunikatör, konsult social arbetsmiljö, Göteborg.

Kontakta oss

Vill du veta mer?
Kontakta oss på Tandläkarförbundets kursverksamhet.
Sofia Ekenberg på 08-6661544 eller Cecilia Karlsson på 08-6661543.
Eller mejla till oss på kurs@tandlakarforbundet.se
Fakturafrågor ekonomi@tandlakarforbundet.se

Målgrupp

All tandvårdspersonal



Alla kurser från
STF

  • 22 maj - 23 maj   2019
  • Karin Sjögren, odont dr, affärskommunikatör, konsult social arbetsmiljö, Göteborg.
  • Sveriges Tandläkarförbund