Blogg för delade meningar

Höj volymen eller byt frekvens

I ett informationsbrus som vi aldrig tidigare skådat kan det vara svårt att få fram ditt budskap och göra dig hörd. Då finns det i princip bara två saker att göra. Det ena är att ”höja volymen”, det vill säga investera mer i att bli sedd, till exempel genom att annonsera. Det andra, vilket kanske är ännu bättre, är att ”byta frekvens” så att du kommunicerar på ett sätt och i en kanal som mottagaren lyssnar på. »

Så kom Dental24 till

Redan innan millenniumskiftet och IT-boomen i början av 2000-talet lades grunden till Dental24. Alla bitarna var då inte på plats men det skulle de göra, en efter en. 2001 lyssnade jag på ett föredrag av professorn i informatik på Göteborgs Universitet, Bo Dahlbom. Det handlade om vad som skulle hända de närmaste 10 åren. »

Konsten att kommunicera och synas i rätt sammanhang

Det har väl inte undgått någon var man hämtar information och kunskap idag, eller hur? »

Ännu ett otroligt år!

Så här i slutet av 2018 är det svårt att inte blicka tillbaka på ett otroligt år. Skall man sammanfatta med ett ord så får det bli mera ”digitalisering”. Kanske ett slitet ord vid det här laget men vad betyder det egentligen? »

Dax att gå vidare

Väl hemma efter en Odontologisk Riksstämma/Swedental, där digitalisering var det allt dominerande temat, har jag funderat en hel del över hur man orienterar sig i vårt nya medielandskap. »

Tandvårdsskräck?

Att ha tandvårdsskräck är att vara fullt medveten om att man behöver besöka tandvården ibland men ändå inte göra det. Det gäller väl inte dig, för du kommer väl på Riksstämman och Swedental i Göteborg? »

Det är lätt att inse vad som kommer att hända!

Det är lätt att förutse vad som kommer att hända de närmaste 5-10 åren. Det är bara att följa några tydliga trender. En del av detta kommer påverka tandvården mer eller mindre. »

10 år går fort!

I år firar Dental24 tio år. Dental24 är numera väletablerat och en av de mest välbesökta webbsidorna inom dentalbranschen. En relevant blandning av nyheter, klinik & vetenskap, information och ett komplement till övrig media. Receptet till framgång har varit enkelhet, relevans och tillgängligt för alla inom professionen utan någon begränsande inloggning.
Men vad kommer att hända under de kommande tio åren? »

En allt mer ”fejkad” värld

Vi lever i en allt mer osann mediavärld där nyheter inte alltid är korrekta nyheter.
Det gäller att vi alla är källkritiska och uppmärksammar problemet även inom vår profession. »

Sanning och konsekvens

Såhär års går man ofta omkring och funderar lite på vad som skall hända det kommande året. Några saker är lätta att förutse, andra kanske lite mer överraskande. »