Bra kommunikation är A & O – inte minst inom tandvården
Var sitter knappen ”Mejla/SMS alla våra kunder/patienter”?
Den borde ju vara given att använda i dessa Coronatider.
Egentligen handlar det om digital kommunikation när den är som bäst!
En helt vanlig dag
Min ”Hisingkärra”, dvs min bil, behövde en dag in på service. Jag hade fått ett brev från Torslandafabriken där man skrev att man tydligen missat något när man tillverkade just min bil. Fabrikanten har tydligen koll på bilens ”journal” och vilka ”sjukdomar” som just min bil har. Bara att beställa service hos den lokala märkesverkstaden! Vill du ha lånebil utan kostnad? Dialogen med min personlige servicegubbe var igång. Jag beställde tid, och pling! Det var telefonen som plingade. Jag fick ett SMS som bekräftade vår överenskommelse och angav kontaktuppgifterna, inklusive mejladress, i fall att det skulle finnas något jag ville ändra på.
Senare kom det också ett mycket utförligt mejl (se nedan) i min mejlbox, som jag självfallet kan läsa både i datorn och i min mobiltelefon. Smidigt!
Hur svårt kan det vara?
Självklart går den servicenivån att överföra även till annan verksamhet t.ex. tandvården! Det handlar mest om att tänka i nya banor och dra nytta av den digitala tekniken.
Tips! Börja med att att göra ett ”nyhetsbrev” till alla era kontakter med relevant och värdefull information för er målgrupp. Därefter kan ni personifiera informationen (se nedan) allt eftersom. ”Rom byggdes inte på en dag!”
Men glöm inte att fråga om lov först enligt GDPR. Önskad information uppskattas!
Digitala hälsningar!
/Per Ahlberg
Redaktör och grundare till Dental24
Se nedan exempel:
Ser mailet konstigt ut? Öppna mailet i webbläsare. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Så här kan man på ett personligt sätt skapa mervärde med hjälp av digital kommunikation.