Dental24 expanderar

Verksamhetsnytt

Dental24 utökar med fler kommunikationsmöjligheter och medarbetare.

Dental24 är en kunskaps- och informationskanal som sedan starten 2008 utvecklats starkt med flera digitala tjänster såsom nyheter, klinik och vetenskap, omvärldsbevakning, krönikor, listning av kurser & events, webinars, lediga jobb, podcasts med mera.

Under 2020 kommer vi dessutom att erbjuda sponsrade pressreleaser /verksamhetsinformation, ”Call-To-Action”-annonser med länkar till egen hemsida samt andra varumärkesstärkande kommunikationsverktyg.

Dental24 görs i samarbete med professionen inom dentalbranschen såsom yrkesutövare, myndigheter, universitet, institut, tillverkare och leverantörer.

Nu utökar Dental24 sitt samarbete med ännu fler medarbetare för att skapa och dela information och kunskap till Tandvården.

Christer Johansson

Christer Johansson, annonssäljare åt Tandhygienistföreningen och tidigare anställd på Tandläkartidningen börjar som digital mediasäljare på Dental24.

Michael Braian

Michael Braian, tandläkare och tandtekniker i Malmö kommer löpande att rapportera om forskning och klinisk tillämpning av ny teknik på Dental24.

Björn Adielsson

Björn Adielsson, tandläkare och tidigare chef för Global Training & Education på Nobel Biocare och prelanseringsansvarig på Dentsply Sirona kommer att rapportera om nya trender inom tandvården.

Sedan tidigare bloggar följande personer på Dental24:
Karin Sjögren och Tore Sahlin, båda tandläkare och kursgivare
Bodel Sjöholm och Mats Lindblom, båda tandtekniker
Johanna Ene, tandsköterska
Detta team kompletteras nu med :
Lotta Björk Lillås, tandhygienist och tandtekniker
Jasmin Lillo Lara, tandhygienist och forskare

Dessutom hjälper Rita Axelsson, tandläkare och hälsokommunikationskonsult, Esbjörn Börjesson, journalist samt Stig Karlsson, professor emeritus i oral protetik/odontologisk materialvetenskap, till med att producera innehåll på Dental24.

Sist men inte minst, publicerar Dental24 insändare, nyheter, studier, rapporter och guider från läsare och samarbetspartners.

Nyckeln till Dental24s framgång är det digitala nyhetsbrevet som går ut till cirka 11 750 prenumeranter varje vecka med en relevant mix av innehåll (content) som riktar sig till hela dentala teamet. Det är viktigt att teamet är välinformerat, kan ta del av allt innehåll och har tillgång till allmän information. Ingen skall behöva känna sig exkluderad. Därför undanhåller eller låser Dental24 inte något innehåll med exempelvis inloggning eller så kallade betalväggar.

Grunden i Dental24s publiceringar är relevans, trovärdighet och opartiskhet

Informationen på Dental24 är alltid relevant med tydliga källangivelser.

Dental24 innehar också ett statligt utgivningsbevis med angiven ansvarig utgivare (till skillnad från olika diskussionsforum – till exempel i sociala media – där i princip vem som helst kan publicera vad som helst). Det är viktigt att alltid vara källkritisk!

Grundare, redaktör och ansvarig utgivare är Per Ahlberg.

/Dental24

info@dental24.se