Tips för effektiv innehållsmarknadsföring

CONTENT MARKETING: Om innehållet är relevant, intressant, informativt och underhållande kommer mottagaren inte bara ta till det till sig, utan även dela det med andra. Mediaföretaget Meltwater tipsar om hur man lyckas med sin innehållsmarknadsföring.

Läs Mer

Relevant marknadsföring

DIGITAL MARKNADSFÖRING: Relevant marknadsföring är när du träffar rätt målgrupp i rätt tid. Nu går vi från massmarknadsföring till ”kirurgisk” marknadsföring med hjälp av ökad kunskap om målgruppen. Vi kan helt enkelt sortera bort de kontakter som inte är ett dugg intresserade av vårt budskap eller erbjudande. Relevant information är sådan som mottagaren är intresserad...

Läs Mer

Sociala medier breder ut sig

SOCIAL MEDIA/KOMMUNIKATION: Idag handlar det om att dela med sig. För bara några år sedan fick vi bekanta oss med social medier på nätet. Facebook är fortfarande störst men det kommer hela tiden nya sociala medier med mer anpassade funktioner. Olika gruppfunktioner via social medier har också ökat i användning.

Läs Mer

Gör dig sökbar – inte bara synbar!

MARKNADSFÖRING: Det gäller inte längre att bara synas utan att bli upptäckt i de rätta sammanhangen och då helst på nätet. Tidigare annonserade de flesta bara i pappersmedia för att väcka uppmärksamhet och synas så mycket som möjligt. Nu gäller det att göra sig sökbar och vara med när söksvaret dyker upp!

Läs Mer

Marknadsföring anno 2015

MARKNADSFÖRING: Möjligheterna att synas eller bli hörd har inte blivit mindre med åren. Digitaliseringen öppnar nästan obegränsade möjligheter. Däremot har det blivit svårare att välja rätt marknadsföringsverktyg.

Läs Mer

Hur man lyckas bäst på webben

DIGITAL KOMMUNIKATION: Nästan inget är som förr när det gäller marknadsföring. Tidigare satte man upp skyltar, annonserade i kataloger och tidningar, tryckte broschyrer etc. Nu gäller det att bli synlig på webben. Nästan alla söker numera information på nätet och många undanber sig traditionell reklam. Det betyder att den verksamhet som vill få uppmärksamhet måste...

Läs Mer

När datorn själv får välja

Intressant läsning i senaste nyhetsbrevet från SBU.

Läs Mer