Artiklar taggade med Marknadsföring/patientinformation

Hemsidan 2018: Del 7 Tidbokning

Den klassiska telefonen håller på att allt mer ersättas av nya moderna kommunikationskanaler såsom mail och webb. Internet är flexibelt. Därför finns det idag flera olika sätt att låta patienter boka tid online för den som vill.

Hemsidan 2018: Del 6 Content Marketing

De flesta har hört om content marketing. Detta begrepp har varit på tapeten länge inom webb och marknadsföring. Det är en form av marknadsföring som är lätt att själv behärska och utforma, där vinsterna kan bli stora.

Hemsidan 2018: Del 5 De sociala medierna

Klubben "Våga Vägra Facebook" blir allt mindre. En webbsida måste inte backas upp av sociala medier. Men det är dumt att inte utnyttja den fantastiska möjligheten.

Hemsidan 2018: Del 4 Låt patienterna bli dina säljare!

Reklam är väl bra, men vad säger kunder och patienter? Den mest trovärdiga reklamen kommer från vänner och släktingar. Men även kunders omdömen är viktiga. Goda omdömen och positiva berättelser fungerar så länge de är trovärdiga.

Hemsidan 2018: Del 3 Utseendet går inte ignorera

I Dental24:s serie Webbsidan 2018 har vi nu kommit fram till avsnittet om design och utseende. Precis som inom tandvården, kan man aldrig helt ignorera utseendet när man bygger en webbsida.

Hemsidan 2018: Del 2 Webbyrå, gratis sida eller WordPress?

Dags att skaffa hemsida? Dags att ersätta en gammal trött med en ny och fin? De flesta får rådet att skaffa en sig WordPress-sida. Och det är inget dumt råd!

Hemsidan 2018

På samma tid det tar att dra ut en tand, går det att skapa och lägga ut en webbsida.
Men att bara lägga ut en webbsida räcker inte år 2018. Den måste vara snygg, snabb, lättmanövrerad, säker och ge ett intryck på några tiondels sekunder. Det är vad dina patienter och kunder förväntar sig. Annars bläddrar de bort den.