1-0 till Tandtrollen vs Tandvården
Godisföretaget Bubs Godis tog nyligen hem priset som årets marknadsförare i Jönköping i konkurrens med Folktandvården (som var på godisavvänjningskurs på Odontologiska Riksstämman i Göteborg).
Nederlaget för tandvårdsteamet blev ”svidande” och gjorde säkert ”ont” för alla i personalen som länge kämpat hårt mot det ökade godisätandet den senaste tiden.
Revansch går på hemmaplan i kliniken där godisätarna får ”gapa stort”!
se: www.jonkopingsgalan.se ››
____________
Marknadsföreningen i Jönköping delar ut priset till det företag, organisation, förening eller person i Jönköpings län som varit bäst på att marknadsföra sig under året. Det kan handla om en liten eller stor kreativ insats som lett till en framträdande marknadsföring. De tre nominerade till årets marknadsförare var:
Folktandvården
Konkurrensen på tandvårdsmarknaden har ökat de senaste åren. Genom lanseringen av kampanjen Frisktandvård har Folktandvården fått fler kunder/patienter men också stärkt sitt eget varumärke. Ett gediget informations- och marknadsföringsarbete har gett resultat i form av fler leenden i Jönköpings län.
Bubs Godis
Är du också ett fan till Hallonlakritsskallen? Du är i gott sällskap – den rödsvarta godingen från Torsvik har fler än 200 000 Facebookfans i 20 länder världen över. Den medvetna satsningen på sociala medier har gjort Hallonlakritsskallen till ett fenomen – och har gett Bubs över 500 nya återförsäljare bara under år 2010.
Popadelica
För femte året i rad genomfördes Popadelica i Huskvarna Folkets Park. Genom att satsa på nya medier, traditionellt PR-arbete och, inte minst, fingertoppskänsla i artistbokningarna har Popadelica byggt en tät relation med målgruppen – publiken. Antalet besökare ökade i år med drygt 40% och Popadelica har en stabil grund inför framtida festivaler.