Dentech och Muntra utökar sitt strategiska samarbete – Paytient integreras direkt i journalsystemet
Dentech, specialister på digitala betalningslösningar inom tandvården, går nu in i ett fördjupat samarbete med journalsystemet Muntra. Genom en ny integration av Dentechs produkt Paytient direkt i Muntras plattform, skapas en smidig och effektiv betalningslösning som redan från start finns tillgänglig för över 700 kliniker i Norden.
Sebastian Englund
Paytient är en modern betallösning som ger tandvårdskliniker möjlighet att förbättra kassaflödet, minska administrationen och samtidigt erbjuda sina patienter större flexibilitet och trygghet vid betalning. Den nya integrationen innebär att Muntras användare kan komma igång direkt – utan krångliga uppstarter eller manuella processer.
– Vi ser det här som ett viktigt steg i vår resa att förenkla patientresan och betalningar inom tandvården. Tillsammans med Muntra kan vi nu erbjuda en helt integrerad lösning som gör verklig skillnad i klinikens vardag – både för personal och patienter, säger Sebastian Englund, VD på Dentech.
För Muntra är samarbetet en förstärkning av deras erbjudande mot tandvårdskliniker i hela Norden, där helhetslösningar med hög användarvänlighet står i centrum.
Pontus Green
– Paytient är en uppskattad lösning bland flera av våra kunder redan idag. Genom att nu göra det till en del av Muntra-plattformen förenklar vi uppkopplingen ytterligare – och gör det möjligt för ännu fler kliniker att dra nytta av funktionaliteten, säger Pontus Green, medgrundare till Muntra.
Samarbetet är ett led i Dentechs strategi att skapa värde för både vårdgivare och patienter genom smart teknik, och markerar början på fler kommande initiativ för att digitalisera vårdflödet i Sverige.
För mer information, vänligen kontakta:
Sebastian Englund, Dentech AB
sebastian.englund@dentech.se
Pontus Green, Muntra AB
pontus@muntra.se