En exceptionell upplevelse
De flesta människor går regelbundet till tandläkaren och är måna om sin munhälsa, men långt ifrån alla kan säga att de associerar besöket med något som de ser fram emot. Traditionellt sett har det årliga tandläkarbesöket varit ett nödvändigt ont i sterila miljöer och med stela bemötanden. Många har dessutom dåliga minnen från besök hos tandläkaren som barn eller unga vuxna, vilket har satt sina spår.
Den insikten blev starten på den resa som Happident påbörjade under 2020, med avsikt att revolutionera tandvårdsupplevelsen i Sverige från grunden. Resultatet av en grundlig analys av kundresan blev Happident konceptkliniker och den första öppnade i Gamlestan i Göteborg i januari 2021.
Sedan dess har Happident öppnat två konceptklin- iker till i Hyllie, Malmö samt i Brunnshög, Lund och ytterligare sex nya konceptkliniker öppnar under september och oktober månad.
”Vi insåg snabbt att vi måste ändra hela tandvårdsupplevelsen från grunden för att nå upp till de förväntningar som kunden har.”
Med generösa öppettider i moderna lokaler med den senaste utrustningen och en bekvämlighet som går att likna vid en hotellupplevelse snarare än ett tandläkarbesök, vill Happident skapa en upplevelse som kunden faktiskt ser fram emot.
Happident tror på en jämlik tandvård och vet hur stigmatiserande dålig munhälsa kan vara. Därför arbetar man med en transparent prissättning och tydliga koncept när det gäller olika typer av behandlingar. Genom att tillämpa ett digitalt flöde har Happident även lyckats sänka tröskeln och göra tandvården mer tillgänglig för alla. En bekvämare kundresa med nyheter som tex. fasta priser på flera behandlingar och kundanpassade öppettider som gör det lätt att vara kund hos oss.
”Allt vi gör syftar till att anpassa tandvården till individens tillvaro, och inte tvärtom.”
Genom sin unika klustermodell kan Happident även i de nya konceptklinikerna erbjuda en bred allmäntandvård och specialisttandvård, där man arbetar integrerat i samarbete med de andra Happident-klinikerna i regionen. Förutom att det garanterar att kunden får rätt vård, skapar det även möjligheter för nya och befintliga medarbetare att växa tillsammans med Happident.
Med kompetenta medarbetare, som har ett högt kvalitetstänk och ett kundmötande i världsklass, fortsätter Happident sin resa mot att revolutionera tandvårdsbranschen.
Mazdak Eyrumlu, tandläkare, VD och grundare.
Mazdak Eyrumlu, tandläkare, VD och grundare.
Källa: Happident