Folktandvården minglar i tunnelbanan
Under två veckor kommer Folktandvården i Stockholm att driva en kampanj i Stockholm. Med hjälp av stora annonser i tunnelbanan, på annonspelare och tandläkarklädda budbärare på stan vill man stärka varumärket Folktandvården.
Folktandvårdens kampanj drar igång måndagen den 10 november och ska pågå i två veckor. Målet är att ändra människors uppfattning om Folktandvården. Det skriver webbtidningen Dagens Media.
–Vi vill bearbeta de negativa myterna om Folktandvården. Vi håller på med ett långsiktigt varumärkesarbete som konkretiseras i den här kampanjen, säger Magnus Boström, marknadschef för Folktandvården i Stockholms län.
Under de två första dagarna kommer tandläkarklädda budbärare att mingla runt i Stockholms kollektivtrafik för att föra ut budskapet. Dessutom satsar man stort på annonser i dagspress, i tunnelbanan och på annonspelare på stan./DentalMagazinet