Din nyhets- och kunskaps-portal inom odontologi.

Mest läst 2013

Dental24: 2013 blev ännu ett rekordår för Dental24 både vad gäller antalet besökare, lästa artiklar och omvärldsbevakning.  Totalt har nästan 600 artiklar, videos och events publicerats på Dental24 under 2013. Många av dessa artiklar är gjorda av vår redaktion, frilansskribenter eller samarbetspartners och finns inte publicerade någon annanstans.

Märkligt nog förekommer inte Dental24 med i Tandläkarförbundets s.k. ”omvärldsnyheter”.
Däremot läser många andra vad som publiceras på Dental24 såsom enskilda yrkesutövare verksamma inom tandvården, politiker och andra opinionsbildare.

Dental24 håller många informerade om aktuella och relevanta händelser utan att för den skull ta mycket tid i anspråk.

Under året har vi också haft fyra vällästa bloggare/krönikörer som representerar fyra olika yrkesområden inom svensk tandvård. Tandvård är ju ett teamwork – något som vi på Dental24 gärna vill framhäva.

Listan nedan visar tydligt vad som har varit aktuellt under 2013. Ett relativt nytt sätt att inhämta nyheter och kunskap är rörlig media (video) har blivit allt vanligare.

Utbildningsmöjligheter under rubriken Kurser & Events läses av väldigt många. Aktuella kurser och events finns också sammanfattade i Dental24s nyhetsbrev som går ut till c:a 20 000 mejladresser var 14:e dag.

Öppnandet av nyhetsbrevet och besöken på Dental24s hemsida ökar kontinuerligt från år till år. 2013 är inget undantag, under året har vi slagit alla tidigare rekord och är enligt en läsar- och tittarundersökning med 872 besökare på Swedental den 14-15 november 2013 den ledande sidan för nyheter och kunskap på nätet inom alla yrkesgrupper inom svensk tandvård.

Nytt för i år är också att många söker arbete via Dental24s listning av lediga jobb. Även den kostnadsfria annonseringen under Marknad med Köp och Sälj av produkter (gratistjänst) och kliniker har ökat under året.

Mest lästa artiklar på Dental24 under 2013:

Artikel / Kategori

Aktuellt

Dpnova i Malmö försatt i konkurs Företagsnytt

Dpnova – en dramatisk historia Företagsnytt

Missgynnar referenspriserna konkurrensen? Ekonomi

Tandvårdsstödet reducerat p.g.a. lågt utnyttjande – Vem är ansvarig? Ekonomi

Tandläkare som gillar läget (Calle Hagman) Personnytt

Tandläkare Mohsen Rahnamaei Master in Oral Implantology Personnytt

Modern tandteknik öppnar för nya samarbeten Företagsnytt

 

Åhrens Dental ifrågasätter Läkemedelsverket tolkning av EU:s direktiv
om försäljning och användning av tandblekningsprodukter
Aktuellt

De tio vanligaste orsakerna till varför människor motsätter sig
förändringar
Omvärld

Tandläkare Amir Hosseinzadeh får inte kalla sig Specialist trots
examen i implantologi från Brasilien
Personnytt

Bloggar

Ingen kan göra allt men alla kan göra något! Bodels blogg

Hur du finner vägen till dina mål med en enkel kvalitetsgapsanalys Gordons krönika

På väg till Stockholmsmässan Dental24 Blogg för delade meningar

Nytt nationellt forskarnätverk Oralmind Ulrika Lindmark

Dentalkanalen

 

Dental24 tar tempen på tandteknikerbranschen
– Przemek Seweryniak ger sin syn på utvecklingen
Dentalmedia/artiklar

Kurser & Event

ILSD: Laser Safety Officer certifieringskurs + Våglängdsworkshop Laser

BD Seminars/Dawson Academy:
The Art and Science of Equilibration, Wirral, UK
Tandläkare

Tandhygienist24

Förlängning av tandhygienistutbildningen tas upp i riksdagen Nyheter

Tandläkare24

Val av ny ordförande i Tandläkarförbundet Nyheter

Tandsköterska24

Tandsköterskor kräver 20 000 i lön Nyheter

Tandtekniker24

Stora förändringar för dentallaboratorierna Nyheter

Laser24

Saker du kanske inte visste om din härdningslampa Nyheter

Snarkreducering med laser Nyheter

Videos

Unident – The Power of One Företagspresentation

Föreläsningsvideo mässdeltagande Informationsvideos

Philips Flexcare Platinum Produktpresentation

FenderPrime lower second molar Produktpresentation

Till minne av Sverker Toreskog Övrigt

Banner annonsering

När det gäller banner annonsering ser vi något av ett trendbrott. Numera klickar man allt mer på informativa texter och/eller tittar på t.ex. videos. Bästa sättet att synas är att kombiniera flera olika ingångar (nyheter, banners, videos, register, kursinformation, etc.) och länka till t.ex. egen hemsida eller annan webbplats för ytterligare information. Att enbart annonsera är ofta inte det mest optimala.

Banners med många klick har kommit från Kerr, Ivoclar Vivadent, AlmaSoft, Nobel Biocare, W&H, Directa, BD Seminars/Dawson Academy, Swedental (Stockholmsmässan), Örestad och Exactodent. En förklaring till de många klicken kan vara stor exponering och många visningar. Intressant innehåll och erbjudanden hjälper naturligtvis också till.

/Dental24

Relaterad information:

10 mest lästa artiklarna på Dental Products Report ›› (klicka dig vidare artikel för artikel 1-10)

 

 

 

 

 

 

 

Om Dental24

Dental24 – Ledande nyhets- och kunskapsportal inom svensk tandvård enligt professionen.*

Dental24 läses av flera tusen dentalt intresserade varje vecka.

Dental24 erbjuder yrkesverksamma inom dentalbranschen en samlad plats för nyheter, kunskap, aktuella händelser, erfarenhetsutbyte, utbildningar, artiklar, dokumentation och produktinformation.

Dental24 produceras i samverkan med tandläkare, tandhygienister, tandsköterskor, tandtekniker, institutioner, kursgivare, föreningar, organisationer, leverantörer och andra medier.

Kontakt

Per Capita AB
info@dental24.se
Org. nr: 556763-9785

Ansvarig utgivare

Per Ahlberg

Vill du synas på Dental24?

Mer om att annonsera

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Gör som 8 500 andra, prenumera på vårt nyhetsbrev

Utvecklad av mkmedia
×

Nyhetsbrev

Gör som 8 500 andra, prenumera på vårt nyhetsbrev