Mest läst 2013
Dental24: 2013 blev ännu ett rekordår för Dental24 både vad gäller antalet besökare, lästa artiklar och omvärldsbevakning. Totalt har nästan 600 artiklar, videos och events publicerats på Dental24 under 2013. Många av dessa artiklar är gjorda av vår redaktion, frilansskribenter eller samarbetspartners och finns inte publicerade någon annanstans.
Märkligt nog förekommer inte Dental24 med i Tandläkarförbundets s.k. ”omvärldsnyheter”.
Däremot läser många andra vad som publiceras på Dental24 såsom enskilda yrkesutövare verksamma inom tandvården, politiker och andra opinionsbildare.
Dental24 håller många informerade om aktuella och relevanta händelser utan att för den skull ta mycket tid i anspråk.
Under året har vi också haft fyra vällästa bloggare/krönikörer som representerar fyra olika yrkesområden inom svensk tandvård. Tandvård är ju ett teamwork – något som vi på Dental24 gärna vill framhäva.
Listan nedan visar tydligt vad som har varit aktuellt under 2013. Ett relativt nytt sätt att inhämta nyheter och kunskap är rörlig media (video) har blivit allt vanligare.
Utbildningsmöjligheter under rubriken Kurser & Events läses av väldigt många. Aktuella kurser och events finns också sammanfattade i Dental24s nyhetsbrev som går ut till c:a 20 000 mejladresser var 14:e dag.
Öppnandet av nyhetsbrevet och besöken på Dental24s hemsida ökar kontinuerligt från år till år. 2013 är inget undantag, under året har vi slagit alla tidigare rekord och är enligt en läsar- och tittarundersökning med 872 besökare på Swedental den 14-15 november 2013 den ledande sidan för nyheter och kunskap på nätet inom alla yrkesgrupper inom svensk tandvård.
Nytt för i år är också att många söker arbete via Dental24s listning av lediga jobb. Även den kostnadsfria annonseringen under Marknad med Köp och Sälj av produkter (gratistjänst) och kliniker har ökat under året.
Mest lästa artiklar på Dental24 under 2013:
Artikel / Kategori
Aktuellt
Dpnova i Malmö försatt i konkurs Företagsnytt
Dpnova – en dramatisk historia Företagsnytt
Missgynnar referenspriserna konkurrensen? Ekonomi
Tandvårdsstödet reducerat p.g.a. lågt utnyttjande – Vem är ansvarig? Ekonomi
Tandläkare som gillar läget (Calle Hagman) Personnytt
Tandläkare Mohsen Rahnamaei Master in Oral Implantology Personnytt
Modern tandteknik öppnar för nya samarbeten Företagsnytt
De tio vanligaste orsakerna till varför människor motsätter sig
förändringar Omvärld
Bloggar
Ingen kan göra allt men alla kan göra något! Bodels blogg
Hur du finner vägen till dina mål med en enkel kvalitetsgapsanalys Gordons krönika
På väg till Stockholmsmässan Dental24 Blogg för delade meningar
Nytt nationellt forskarnätverk Oralmind Ulrika Lindmark
Dentalkanalen
Dental24 tar tempen på tandteknikerbranschen
– Przemek Seweryniak ger sin syn på utvecklingen Dentalmedia/artiklar
Kurser & Event
ILSD: Laser Safety Officer certifieringskurs + Våglängdsworkshop Laser
BD Seminars/Dawson Academy:
The Art and Science of Equilibration, Wirral, UK Tandläkare
Tandhygienist24
Förlängning av tandhygienistutbildningen tas upp i riksdagen Nyheter
Tandläkare24
Val av ny ordförande i Tandläkarförbundet Nyheter
Tandsköterska24
Tandsköterskor kräver 20 000 i lön Nyheter
Tandtekniker24
Stora förändringar för dentallaboratorierna Nyheter
Laser24
Saker du kanske inte visste om din härdningslampa Nyheter
Snarkreducering med laser Nyheter
Videos
Unident – The Power of One Företagspresentation
Föreläsningsvideo mässdeltagande Informationsvideos
Philips Flexcare Platinum Produktpresentation
FenderPrime lower second molar Produktpresentation
Till minne av Sverker Toreskog Övrigt
Banner annonsering
När det gäller banner annonsering ser vi något av ett trendbrott. Numera klickar man allt mer på informativa texter och/eller tittar på t.ex. videos. Bästa sättet att synas är att kombiniera flera olika ingångar (nyheter, banners, videos, register, kursinformation, etc.) och länka till t.ex. egen hemsida eller annan webbplats för ytterligare information. Att enbart annonsera är ofta inte det mest optimala.
Banners med många klick har kommit från Kerr, Ivoclar Vivadent, AlmaSoft, Nobel Biocare, W&H, Directa, BD Seminars/Dawson Academy, Swedental (Stockholmsmässan), Örestad och Exactodent. En förklaring till de många klicken kan vara stor exponering och många visningar. Intressant innehåll och erbjudanden hjälper naturligtvis också till.
/Dental24
Relaterad information:
10 mest lästa artiklarna på Dental Products Report ›› (klicka dig vidare artikel för artikel 1-10)