Omvärld

5 januari 2011

Ny app ska underlätta vårdkontakter

Att boka tider, se de senaste provsvaren och även få hjälp att hitta till mottagningen är funktioner i en ny app till mobiltelefoner som vårdgivaren Spectrum Health i Michigan, USA, vill erbjuda sina patienter.

Vårdgivaren har gett företaget InterSystems Corporation uppdraget att ta fram en app till mobiltelefoner som ger patienterna tillgång till uppgifter i den egna journalen via vårdgivarens patientportal. Tanken är enligt nyhetstjänsten Healthcare IT News att öka engagemanget mellan patient och läkare i deras kontakter.

I dag kan patienterna använda portalen för att boka tider, betala räkningar, se undersökningsresultat, få sammanfattningar och ta emot meddelanden.

Utöver detta ska appen dessutom göra det möjligt för patienterna att få se väntetider vid vårdgivarens fem olika enheter, hitta telefonnummer, adresser och kartor för att hitta till olika mottagningar, hitta en läkare och även kontrollera symtom, enligt nyhetstjänsten.

Av Mattias Grundström Mitz

Källa: IT i Vården

 

 

 

 

 

 

 

Om Dental24

Dental24 – Ledande nyhets- och kunskapsportal inom svensk tandvård enligt professionen.*

Dental24 läses av flera tusen dentalt intresserade varje vecka.

Dental24 erbjuder yrkesverksamma inom dentalbranschen en samlad plats för nyheter, kunskap, aktuella händelser, erfarenhetsutbyte, utbildningar, artiklar, dokumentation och produktinformation.

Dental24 produceras i samverkan med tandläkare, tandhygienister, tandsköterskor, tandtekniker, institutioner, kursgivare, föreningar, organisationer, leverantörer och andra medier.

Kontakt

Per Capita AB
info@dental24.se
Org. nr: 556763-9785

Ansvarig utgivare

Per Ahlberg

Vill du synas på Dental24?

Mer om att annonsera

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Gör som 8 500 andra, prenumera på vårt nyhetsbrev

Utvecklad av mkmedia
×

Nyhetsbrev

Gör som 8 500 andra, prenumera på vårt nyhetsbrev