IOS Support Specialist
Är du teknikintresserad och brinner för kundservice? Vill du vara med och forma framtidens digitala tandvård? Då kan rollen som IOS Support Specialist hos Unident vara något för dig.
I rollen som IOS Support Specialist blir du en viktig del av vårt nordiska supportteam, där du med din tekniska kompetens och servicekänsla hjälper våra kunder att integrera digital teknik i vardagen.
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att via telefon, e-post och fjärruppkoppling ge våra kunder teknisk support samt programsupport för intraorala scanners (IOS) och tillhörande system.
Digitala avtryck med intraorala scanners är tandvårdens framtid. De är snabbare, smidigare och ger högre kvalitet än traditionella metoder. Vi erbjuder våra kunder marknadsledande scanners samt planeringsverktyg, med kontinuerliga mjukvaruuppdateringar samt support och utbildning.
Frågor och problem som du supporterar kan vara allt från enklare inställningar till mer komplexa problem som att bistå tandläkaren vid patientbehandling med scanners. Du ansvarar även för förinstallation och konfigurering av scanners innan de levereras till kunderna.
Du rapporterar till IOS Service & Support Manager och ingår i vårt svenska supportteam med 6 andra kollegor. Placeringsort är i Stockholm och tjänsten är en tillsvidareanställning.
Din profil
Du är en serviceinriktad problemlösare som brinner för att hjälpa våra kunder och ge dem en positiv kundupplevelse. Du är lyhörd för kundens behov och med en lugn och trygg kommunikation hjälper du dem på bästa sätt.
Du är en lagspelare som trivs i en miljö där kollegor delar kunskap och erfarenheter, och där du själv bidrar med energi och engagemang. Vi ser också att du har ett genuint IT- och teknikintresse med en nyfikenhet för digitalisering samt har en mycket god IT och datorvana.
Övriga kunskaper:
- Vi ser gärna att du har en IT-bakgrund i form av utbildning eller arbetslivserfarenhet
- Du är en erfaren användare av Microsoft Windows, Office 365, Teams etc.
- Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift
- Erfarenhet från arbete i CRM-system är meriterande
- Arbetslivserfarenhet inom kundsupport/kundservice/IT-support är meriterande
- Tidigare arbete med intraorala scanners (IOS) eller annan dental bakgrund är meriterande
Kultur
Teamwork är ett av Unidents viktigaste värdeord. Våra medarbetare är en härlig blandning människor som lär av varandra och delar på erfarenheter och tillsammans bildar varumärket Unident. För oss är det viktigt att våra medarbetare skrattar och trivs, utvecklas, får respekt och uppskattning.
God och flexibel arbetsmiljö:
Vi tror att man utvecklas genom att träffas, att goda idéer ofta kommer i fikarummet eller vid ett möte med en kollega, samt att information lättare sprids under en arbetsdag där man faktiskt ses. Därför har alla hos oss en kontorstillhörighet och en fysisk arbetsplats samtidigt som vi har en flexibel arbetsplatspolicy. Hos oss är det lika självklart att man kan arbeta hemifrån någon dag i veckan samtidigt som det är lika självklart att man vill vara på plats de andra dagarna i veckan.