Sociala medier under förändring
Förra året var kanske det år då Facebook kulminerade? Många verkar ha tröttnat på att läsa på Facebook om alla triviala händelser blandat med reklam. Allt fler går nu över till bildtjänsten Instagram och kanske är det så att ”en bild säger mer än tusen ord” nu när nästan alla går omkring med en kamera (telefon) i fickan?
Själv investerade jag nyligen i riktig kamera med bra optik och med en separat blixt. Ljusets reflektioner är som ni alla säkert vet jätteviktigt, inte bara när man fotograferar!
Idag har vi möjlighet att ta det bästa från olika medier såsom Facebook, Instagram, webb, böcker, tidskrifter och mejl? Traditionell TV verkar också ha sett sina bästa dagar men SVT Play och YouTube är kanon! Klassiska TV4 måste ha klart minskade tittarsiffror.
Vi på Dental24 har också noterat det ökade intresset för bilder och då inte minst rörliga bilder som videopresentationer, WebTV, Webinars och animerade banners. Rörlig media kommer med all säkerhet att öka ytterligare men knappast ersätta det personliga mötet. Men det kan definitivt vara ett komplement både före och efter det att man träffats på resan, mötet eller kursen. För visst är det roligt att vara social, dela med sig, hålla kontakten och se hur någon annan har eller gör det. Dessutom kan det spara tid och andra begränsade resurser!
Vill du dela någon kunskap, upplevelse, text eller bild är det bara att höra av dig till undertecknad för publicering på Dental24. Annars kanske vi ses på Instagram!
/Per Ahlberg
Detta är en krönika och åsikterna som uttrycks är personliga.