Din nyhets- och kunskaps-portal inom odontologi.

Krönika

3 maj 2017

Tack och adjö!

Per Ahlberg

Redaktör, ansvarig utgivare och grundare till Dental24

Tack för alla trevliga möten på Scandefa i Köpenhamn! Där fick vi säja adjö till många för vi ses kanske inte fysiskt på ett tag. Kanske blir det inte förrän efter sommaren? Till dess ses och hörs vi förhoppningsvis här på nätet!

Faktum är att många av er som följer Dental24 har jag aldrig träffat i verkligheten. Ändå är det som om vi ”känner” varandra! Det märker jag när jag väl träffar folk i branschen för första gången. Det är intressant hur man faktiskt kan bygga upp en personlig relation även på nätet. Ja, och Dental24 har nu funnits på nätet i snart nio år. ?

Jag vill också passa på att hälsa Folktandvården välkommen som samarbetspartner till Dental24. Västra Götalandsregionen blir först ut men flera andra landsting/regioner är på gång! Kanske kan vi även samla olika myndigheter och fler organisationer på vår portal i framtiden? Det skulle många tjäna på! Idag räcker det inte med att ha en egen hemsida utan man måste också skapa trafik via olika forum och mediakanaler såsom Dental24 eller kanske rent av på olika sociala mediakanaler? Valet av kanal beror på med vem och vad man vill kommunicera? Dental24 riktar sig ”bara” till alla de som jobbar med tandvård.

Att kommunicera digitalt ligger som alla märkt i tiden. All kommunikation är inte heller direkt kommersiell marknadskommunikation utan finns till för att öka kännedomen om en tjänst eller produkt. Digital kommunikation kan också vara varumärkesskapande, kunskapsuppbyggande eller användas för rekrytering eller avisering av kurser & event.

Jag har nyligen gått en kurs i digital marknadsföring. Där förordar man användning av Content och Native Marketing (s k innehållsmarknadsföring) såsom sker på t ex Dental24. Den typen av marknadsföring lämpar sig speciellt bra för att övertyga och attrahera sin målgrupp på nätet.

Sista steget i sökprocessen är att konvertera identifierat intresse (leads) till handling. Det gör man lämpligen genom ett fysiskt möte. Idag finns det många intressanta digitala kanaler för innehållsmarknadsföring, t ex webb, mejl, video, poddar och bloggar. Det som numera är viktigt är att bli upptäckt (d v s att vara sökbar med sin produkt eller tjänst) och att inte hoppa på kunden med braskande reklam!

Något att tänka på när man skall nå fram med sitt budskap!

Ha en riktigt skön vår och sommar så hörs och ses vi kanske här på nätet!

Med vänliga hälsningar

Per Ahlberg
Redaktör och grundare till Dental24

Per Ahlberg

Redaktör, ansvarig utgivare och grundare till Dental24

Per har arbetat hela sitt verksamma liv med försäljning och marknadsföring av medicintekniska produkter. 2008 startade han tillsammans ett antal samarbetspartners och företrädare för dentalbranschen Dental24.

Detta är en krönika och åsikterna som uttrycks är personliga.

Om Dental24

Dental24 – Ledande nyhets- och kunskapsportal inom svensk tandvård enligt professionen.*

Dental24 läses av flera tusen dentalt intresserade varje vecka.

Dental24 erbjuder yrkesverksamma inom dentalbranschen en samlad plats för nyheter, kunskap, aktuella händelser, erfarenhetsutbyte, utbildningar, artiklar, dokumentation och produktinformation.

Dental24 produceras i samverkan med tandläkare, tandhygienister, tandsköterskor, tandtekniker, institutioner, kursgivare, föreningar, organisationer, leverantörer och andra medier.

Kontakt

Per Capita AB
info@dental24.se
Org. nr: 556763-9785

Ansvarig utgivare

Per Ahlberg

Vill du synas på Dental24?

Mer om att annonsera

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Gör som 9 000+ andra, prenumera 
på vårt nyhetsbrev

Utvecklad av mkmedia
×

Nyhetsbrev

Gör som 9 000+ andra, prenumera 
på vårt nyhetsbrev