Teamwork – samarbete kan försätta berg!
Samarbete över traditionella gränser kan försätta berg. Detta gäller både i praktiken och inte minst på nätet. Det viktiga är att inse att 1+1 blir minst 3 när det gäller samarbete.
Det gäller att dela med sig!
Vill du t.ex. ha mer uppmärksamhet kan det vara svårt att vara kreativ, tänka i helt nya banor och processer. Det gäller att iaktta, välja ut, fokusera och att beskriva intressanta saker samt dela med sig av detta. Som ensam ser man ibland ”inte skogen för alla träd”. Är man flera med olika erfarenheter, kunskaper och idéer är det ofta lättare.
När man som vi på Dental24 t.ex. samarbetar över de traditionella gränserna med flera olika yrkeskategorier inom tandvården ser man tydligt fördelarna med att samarbeta. Det innebär att många bidrar med relevant information som i sin tur intresserar många andra personer. Vi hjälper till med korrektur, publicering och distribution.
En annan fördel är att det samtidigt spar mycket tid för andra likasinnade som på så sätt hinner hålla sig uppdaterade på mera intressanta saker och händelser.
Nyligen hade vi t.ex. fler än 3 200 läsare av vårt senaste nyhetsbrev på en och samma dag! Ytterligare 1 500 läste nyhetsbrevet under påföljande helg. Många klickade sig också vidare till vår webb som är navet för att läsa/titta mer!
Nyhetsbrevet var sammanställt av oss på Dental24 men det mesta av innehållet kom från Dental24:s läsare och samarbetspartners. Det kan nästan inte bli bättre än så! Google gillar också denna typ av sajter som innehåller många länkar. Det gör också att Dental24 kommer högt upp vid olika Google-sökningar.
Tack alla ni som hjälper till att göra innehållet på Dental24 så intressant för så många!
Innehållet är det viktiga
Något som det talas allt mer om är ”Content Marketing”. Kortfattat kan man säga att Content Marketing är mer önskat intressant innehåll och mindre av, inte alltid så önskad, reklam. Därmed inte sagt att nyttig information från företag är oönskad, tvärtom!
Alla företag, men även enskilda personer kan producera Content Marketing. Ett exempel är de företag och föreningar som delar med sig/tillhandahåller intressant material och händelser men även enskilda personer som brinner för ett ämne som delar med sig av detta via artiklar eller bloggar.
Bäst blir det alltså om man samverkar. Alla kan ju inte vara bäst på allt!
Är du också intresserad av att dela information på nätet är du välkommen att höra av dig till undertecknad. Just nu letar vi bl.a. efter tandsköterskor och servicetekniker som vill dela med sig av sin vardag.
Eller så kanske ni själva vill göra redaktionell patient/marknadsinformation?
Ett exempel är min veterinär som regelbundet skickar ett nyhetsbrev med aktualiteter, föreläsningar etc.
Trevligt, informativt och omtänksamt, tycker jag!
Handbok i hur man görVill ni ha råd och tips om hur man går tillväga rekommenderar jag att ni läser boken Content Marketing – Värdeskapande Marknadskommunikation skriven av Content Marketingbyrån Kntnt, eller så mejlar eller ringer ni bara till mig!
Efter mer än 5 år med Dental24 har jag lärt mig mycket om hur kommunikation via nätet fungerar, eller inte fungerar.
Jag delar gärna med mig av denna kunskap! |
Delad glädje är dubbel glädje!
Detta är en krönika och åsikterna som uttrycks är personliga.